پژوهش‏یار

یاری پژوهشگران برای انجام همه مراحل پژوهش از انتخاب موضوع تا تولید و نشر سند علمی

پژوهش‏یار

یاری پژوهشگران برای انجام همه مراحل پژوهش از انتخاب موضوع تا تولید و نشر سند علمی

در این وبلاگ مطالبی درباره پژوهشگری و آداب و رسوم آن عرضه خواهد کرد و تجربه‏‎‏‏های نویسندگان را در این حوزه در اختیار خوانندگان قرار خواهد داد. همچنین درباره مهارت‏‎‏‏های لازم برای انجام پژوهش در فضای رقمی و بایسته‎‏‏های پژهشگری رقمی هم مطالبی به دست خواهد داد تا پژوهشگران بتوانند درباره چگونگی انتخاب موضوع پژوهش، گردآوری مطالب درباره موضوع، استفاده از مطالب گردآمده و تولید علم از آن و نیز ارائه نتایج به دست آمده در قالب سند علمی (مقاله، پایان‏‎‏‏نامه، کتاب، وب‏‎نوشته، کوتاه‏‎نوشت برای پیام‎رسان‎ها و نظایر آن) توانمند باشند.

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

می‏توان گفت امروزه اینترنت جزء جدایی‎ناپذیر از حیات دانشگاهی است. دانشکده‏‎‏ها و دانشجویان بر روابط اینترنتی برای ارتباطات میان شخصی، دسترسی به منابع اطلاعاتی در حمایت از پژوهش و آموزش، دسترسی به منابع مدیریتی، سرگرمی و کارهای روزمره مانند دریافت راهنمایی، فرهنگ لغت، و یافتن شماره تلفن، و نیز رزرو رستوران از اینترنت سود می‎‏جویند.

  • mostafa alimoradi
  • ۰
  • ۰

پژوهشگری رقمی حوزه‏ای از فعالیت‏ها در تعامل رایانه یا فناوری‏های رقمی و موضوعات علوم اسلامی است. پژوهشگری رقمی را می‏توان به مثابه شیوه‏ای نوین از انجام تحقیقات دانست که دربردارنده پژوهش‏ها، آموزش، و نشر رایانه‏ای است. در این حوزه مطالعاتی، ابزارها و شیوه‏های رقمی به جای ابزارهای چاپی، برای مطالعه علوم سلامی به کار گرفته می‏شود. استفاده از مدارک، شیوه‏های پژوهش، نشر و نگهداری رقمی برای دستیابی به اهداف پژوهش و روابط میان محققان از طریق فضای مجازی و تلاش برای ایجاد رسانه رقمیِ اجتماعی از مزایای پژوهشگری رقمی استدریافت

  • mostafa alimoradi