پژوهش‏یار

یاری پژوهشگران برای انجام همه مراحل پژوهش از انتخاب موضوع تا تولید و نشر سند علمی

پژوهش‏یار

یاری پژوهشگران برای انجام همه مراحل پژوهش از انتخاب موضوع تا تولید و نشر سند علمی

در این وبلاگ مطالبی درباره پژوهشگری و آداب و رسوم آن عرضه خواهد کرد و تجربه‏‎‏‏های نویسندگان را در این حوزه در اختیار خوانندگان قرار خواهد داد. همچنین درباره مهارت‏‎‏‏های لازم برای انجام پژوهش در فضای رقمی و بایسته‎‏‏های پژهشگری رقمی هم مطالبی به دست خواهد داد تا پژوهشگران بتوانند درباره چگونگی انتخاب موضوع پژوهش، گردآوری مطالب درباره موضوع، استفاده از مطالب گردآمده و تولید علم از آن و نیز ارائه نتایج به دست آمده در قالب سند علمی (مقاله، پایان‏‎‏‏نامه، کتاب، وب‏‎نوشته، کوتاه‏‎نوشت برای پیام‎رسان‎ها و نظایر آن) توانمند باشند.

  • ۰
  • ۰

مصور سازی اطلاعات، ارائه داده ها در فرمت تصویری و گرافیکی است. این نوع ارائه تصمیم گیران و صاحبان اطلاعات را قادر می سازد، تا تحلیل داده های خود را به صورت بصری دریافت کنند. همین موضوع باعث می شود تا درک مفاهیم دشوار و شناسایی الگوهای جدید برایشان ساده تر گردد.

مصورسازی اطلاعات با استفاده از گرافیک و تصاویر متحرک رنگی دو و سه‌بُعدی صورت می‌گیرد. این گونه مصورسازی‌ها می‌تواند ساختار اطلاعات را به تصویر کشد و اجازه دهد تا کاربر کاملاً آن را هدایت و اصلاحاتی را از طریق تعامل‌های گرافیکی اعمال کند.

مصورسازی مفاهیم و، به تبع آن، اطلاعات یکی از حوزه های نوین پژوهش های بین رشته ای، میان متخصصان متعدد رشته هایی چون رایانه، شبکه، ارتباطات و علم اطلاعات است. کاربردهای خاص فرآیندهای دیداری در طراحی و کاربرد ابزارهای فناورانه که از فنون و رو شهای مصورسازی اطلاعات استفاده می کنند، کاربرد وسیعی در بازنمایی بهینۀ اطلاعات دارند. با توجه به مشخص بودن روابط میان اصطلاح‏ها و اعلام، نمایش این روابط در حالتی گرافیکی، می‏تواند کمکی به کاربران در کشف این روابط در یک نما کند.


  • ۹۸/۰۲/۰۹
  • mostafa alimoradi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی